lørdag 20. juni 2009

Bekkenløsningspute og trøstesmørbrød på fiiiint fat...







I kveld skulle eg eigentleg vore på sommerfest hos nokre venner. MEN nasa er tett, halsen sår og bekkenet verker... Har nok ikkje tatt det så rolig som eg burde denne veka og får betale for det no.

Dei store avlange putene frå Stoff og stil er geniale å ha mellom knea slik at bekkenet får kvile når ein ligg. Puta har blitt flittig brukt sidan eg fekk den i hus og i formiddag fekk eg sydd nokre saumar, slik at den fekk trekk! No kan den ligge i sofaen utan å sjå fæl og bekkenløsningsaktig ut:-) Godt fornøgd med resultatet!

Til trøstemat vart det focaccia som eg fann i fryseren med skinke, ost, salat og tomat. Tomatane i butikken er blitt så søte og gode no så vi fråtser for tida. Det fine fatet har eg fått av svigermor og ho har fått det av si mor. Fekk sju flate tallerkenar og sju djupe, heldige meg!!

No berre ventar eg på å høyre den gode lyden av motorsykkelen til mannen, slik eg kan legge meg. God natt alle sammen!!

5 kommentarer:

Glede sa...

Hei! Huff, bekkenløsning er noe herk! Hadde det jeg også, begynte på bekkentrening uti svangerskapet, og det hjalp masse og ble faktisk bedre mot slutten av svangerskapet. Var imidlertid litt uforsiktig etter fødselen, og måtte begynne på trening igjen. Så pass på bekkenet etter fødselen også, man tror jo man er såå sprek når babyen er ute! :) God bedring.

Glede sa...

Hei igjen! Jeg gikk hos en fysioterapeut på gruppetrening. Div øvelser for bekkenet, veldig bra altså. Litt vanskelig å forklare, men knebøy, utfall, rygg- og mageøvelser, knipeøvelser osv. "tilpasset" den gravide kroppen. De fleste som går på slik trening, har visstnok litt greiere fødsler også. Da jeg begynte på trening igjen åtte uker etter fødselen, begynte jeg på samme plass med hard magetrening og bekkentrening. Har aldri hatt så bra magemuskler som da tror jeg, hjalp meg å komme i form etter fødselen. :)Du får sjekke ut om det finnes noe slikt der du bor. Er jo gratis når man er gravid også! Lykke til.

Camilla sa...

Hei på deg og takk for koslige kommentarer! :) Og ikke minst takk for tips om butikken Mittrede..hvordan kan jeg ha unngått den..?? hihi Blir mange butikker vi må innom på vei på landet nå.. hihi Har du vært innom brukten i Knarvik..? Masse billig, og masse bra.. men hysj..ikke si det til noen andre.. ;-)

Kardemomme sa...

Bekkenløsning er virkelig ikke noe morsomt! man blir jo nesten handicappet når det står på som verst! Du får prøve å tenke på det lille nurket som venter på å hilse på dere og nyte sommeren så godt du kan likevel..plutselig er det overstått og glemt igjen :)
Du holder på å sy et nydelig krabbeteppe ser jeg. Helt herlige farger! Akkurat sånne som jeg også liker.
Blått, turkis og gule innslag er de nye hit-fargene her hjemme.
Nå sitter jeg og venter på at gjestene våre skal komme så jeg har kun noen minutter på bloggen..
men sola skinner og jordbærene og isen venter + en lang prat med gamle venner..Ha en fin kveld videre du også! klem fra Kardemomme :))

ralfefarfars paradis sa...

Kjempefint fat!! Ta vare på deg selv og bekkenet, har hatt det selv (og henger i fremdeles) gikk til fotsoneterapi- hjalp for meg, har prøvd akupunktur også, men holder en knapp på fotsone.
Ha en avslappende helg;)