onsdag 26. august 2009

Bukser til ein liten...






Har sydd nokre bukser til bebisen. Veldig artig å sy slike små klede!

Den lille elefantbuksa med føter og strikk i livet kan han sikkert bruke ganske med ein gong, medan dei to andre er litt større. Har brukt ribb i beina på sparkebuksa og ribb som ein kan brette dobbelt i livet på den lyseblå buksa.

Har brukt syboka Børnetøj 0- 3 år og eit mønster frå Stoff og stil til sparkebuksa. Der må eg innrømme at eg ein sein og litt irritert kveld, sydde buksa att i innersaumen i staden for å lage til trykknappar. Klarte ikkje å forstå kva dei meinte i sybeskrivelsen og trøtt og lei som eg var droppa eg heile greia..:-) Får prøve igjen ein gong eg er litt meir våken og opplagt!

Ellers skin sola på Vestlandet og eg kjenner at føtene mine fyller heile Crocs`a;-) Får gå og legge beina høgt ei stund:-)

Ønsker alle ein herlig onsdag!

9 kommentarer:

Tove sa...

å fine klær du har sydd!! Så morro det må være å kunne sy klær til egne barn. Og tenk så søt han kommer til å bli i disse klærne:)

Linda sa...

Så fine klær! Morsomt med hjemmesydde barneklær. Jeg har selv den boka, men kan ikke å sy. Så må vel bare begynne å prøve snart!:)

Anonym sa...

flink du er!!

klem

Kardemomme sa...

Det var noen nydelige klær du har laget til den vesle gutten som er på vei :)Skjønner godt at det er koselig å pusle med slike små barneklær!
Tenker nok at du ser den lille prinsen for deg i disse :)
Klem fra Kardemomme :))

Kaspara sa...

Hei Åse Marit!
Jammen, skal jeg si at du har vært flink til å sy! Imponerende!
Likte aller best sparkebuksa øverst.Har jeg rett i at det ser ut som det kommer en gutt ut etterhvert....
Angående olivenbollene; de kan godt fryses. Blir best om du varmer dem litt før dere spiser dem da. Aller, aller best er de selvfølgelig nybakte!
Lykke til! Ha en fin ny uke!
Klem fra kaspara

Linda S sa...

Takk for koselige kommentarer i bloggen min :)
Flotte kle du har sydd! Får innimellom litt lyst til å sy sjølv også (iallfall når eg ser kva andre lager)- men ein rekk ikkje over alt :)

Anonym sa...

Well done! Ein heimelaga babygarderobe begynner å ta form. Eg gler meg til å sjå fortsettelsen:)

Anonym sa...

Det ligg ein award og ei utfordring til deg på bloggen min:) Ta den om du vil!

banglamarie sa...

så fine plagg ♥